Kihagyás

Kiegészítés: A Math objektum

Ha JavaScriptben programozunk, gyakran előfordulhat, hogy matematikai függvények vagy konstansok használatára van szükségünk. Ebben nyújt nekünk segítséget a Math objektum:

  • Math.abs(n): visszaadja az n szám abszolútértékét
  • Math.round(n): a hagyományos kerekítési szabályok szerint kerekíti az n számot
  • Math.floor(n): lefelé kerekíti az n számot
  • Math.ceil(n): felfelé kerekíti az n számot
  • Math.sqrt(n): visszaadja az n szám négyzetgyökét
  • Math.min(a, b, ...): visszaadja az a, b, ... számok közül a legkisebbet
  • Math.max(a, b, ...): visszaadja az a, b, ... számok közül a legnagyobbat
  • Math.random(): visszaad egy véletlenszámot a [0, 1) intervallumból
  • Math.sin(n), Math.cos(n), Math.tan(n): visszaadják n szinuszát, koszinuszát, tangensét (alapból radiánban számolnak, szükség esetén át kell váltani n-t fokba!)
  • Math.PI: a pí értéke
  • Math.E: az Euler-féle szám értéke
  • ...

Példa: 1 és 10 közötti random egész szám generálása

1
let randomInteger = Math.floor(Math.random() * 10 + 1);

Utolsó frissítés: 2021-11-18 14:51:01