Kihagyás

Szkriptnyelvek gyakorlat - Szorgalmi projektmunka

A félév során legfeljebb 20 plusz pont szerzésére van lehetőség, egy szorgalmi jelleggel elkészíthető projektmunka a Python nyelvet használva.

A plusz pontok a minimum pontszámba természetesen nem számítanak bele, a minimumkövetelmény nem váltható ki velük!

Formai követelmények

  • A projekt beadása és értékelése a CooSpace rendszerén keresztül történik.
  • A beadási határidő: 2021.05.16. 23:55. Védés az utolsó gyakorlaton (május 20).
  • A beadás előtt a hallgató írásban tájékoztatja a gyakorlatvezetőt a projekt témájával és megvalósításával kapcsolatban. A gyakorlatvezető ezt jóváhagyhatja, illetve szükség esetén módosíthatja. Ennek határideje: 2021.03.28. 23:55.
  • Fontos, hogy a hallgató tisztában legyen a projekt működésével. A felhasznált külső forrásokat (pl. StackOverflow, indiai YouTube tutorialok) pontosan meg kell jelölni a projektben (felsorolással, ha vannak másolt kódsorok, akkor azokat a beillesztés helyénél).
  • A projekt beadásakor a hallgatónk a tanultaknak megfelelő, könnyedén telepíthető Python csomagként kell feltölteni a projektet.
  • Az elkészült projektmunkát a hallgatónak meg kell védenie. A projektvédés során a gyakorlatvezető kérdéseket tesz fel a hallgatónak a projekttel kapcsolatban, amelyekkel ellenőrzi, hogy a hallgató tisztában van-e a kód működésével. A gyakorlatvezető kérheti egy adott funkció eltávolítását/új funkció implementálását/működés módosítását a védés során. A hallgatónak ilyenkor tudnia kell, hogy hol, mit kell átírni a kért módosításhoz.
  • A gyakorlatvezető véletlenszerűen kódkeresést is végezhet az interneten. Amennyiben egy kódsorról kiderül, hogy másolt, de nincs hivatkozva a forrás, a projektmunka nem értékelhető (természetesen nem fájl megnyitásra fogunk keresni).

Lehetséges projekt ötletek

A projektmunka témája tetszőleges, főként Python nyelv felhasználásával kell, hogy készüljön.

A lehetséges kategóriák a projekt elkészítésére vonatkozóan:

  • konzolos alkalmazás (pl. automatizálási feladatot végző szkript, konzolos játék)
  • asztali alkalmazás, grafikus játék
  • webes alkalmazás
  • web scraping szkript
  • mesterséges intelligencia alapú projekt

Néhány konkrét projekt példa

  • Egy klasszikus amőba (tic-tac-toe) alkalmazás elkészítése. A játék célja, hogy amelyik játékos 5 X-et vagy O-t kigyűjt a táblán, az nyer. A táblaméteret személyre szabható, de minimum 5x5-ös. Az alkalmazásban a felhasználó játszhat egy másik játékos ellen vagy pedig a CPU ellen (a gép értelmesen játsszon).
  • Asztali játék, Sárkánytojás társasjáték megvalósítása grafikusan.
  • Egy interaktív chatbot írása (pl. Discord, Facebook, Telegram platformok valamelyikére). A bottal különböző parancsokon keresztül lehet kommunikálni, és a bot válaszol ezekre. A bot tudjon válaszolni legalább 10 különböző parancsra. Ezek közül a válaszok közül legalább 5 összetett feladatot hajtson végre (pl. adott város időjárási adatainak lekérdezése, új napi teeendő felvétele stb.).
  • Versíró alkalmazás, több tanuló adatbázissal (Ady, Petőfi, József Attila, stb.). Az elkészült alkalmazásban választható tanuló adatbázis alapján képes legyen verset írni, különböző rímképletek támogatásával.
  • Instagram statisztika készítő. Az alkalmazás járjon végig egy Instagram fiókot, töltse le az összes képet, ismerje fel a rajtuk található objektumokat (pl.: kutya, napszemüveg, stb). Ezeket vesse össze a hashtagekkel, és számítson különböző statisztikákat (például, hogy a kutyás képre több like érkezett, mint egy almáspitére)

Értékelési szempontok

  • Össztettség: mennyire sokoldalú, bonyolult a program és a feladat, amire készül, mi az, ami még esetleg hiányzik a komplex működésből (pl. bizonyos eseteket nem kezel)
  • Megfelelő működés: a működő funkciók milyen jól működnek, hiányzó inputot és hibás inputot hogyan kezeli a program
  • Használhatóság: mennyire intuitív a program beüzemelése, indítása, használata, a felhasználói interakció illetve a "flow" mennyire érthető
  • Kódminőség: Logikus felépítésű, modulokba szervezett kód, osztályok kialakítása (ha vannak)

Általános mondás: Egy bonyolult dolgot rosszul megoldó programnál jobb, ha egy kisebb feladatot old meg az alkalmazás, azt viszont helyesen, szépen, érthetően.


Utolsó frissítés: 2021-02-11 10:02:16