Kihagyás

Java alapok

Egy objektumorientált rendszerben visszaköszönnek az imperatív programozás struktúrái. Ez a Java nyelvben is így van: a metódusokon belül nagyon ismerős elemekkel és konstrukciókkal fogunk találkozni; sőt, már maga a metódus is nagyon hasonlít egy függvényre. Persze ezen a szinten sem hagyhatjuk figyelmen kívül az OOP logikáját, és bár itt is vannak egyszerű adataink és adatkezelő műveleteink, vannak azért objektumaink is.

Első körben viszont ismerkedjünk meg a Java szintaktikájával és "örökölt" szemantikájával.

Hello World!

Először nézzük a szokásos Hello World! programot. Ez nem más, mint egy egyszerű szövegkiíratás, de megmutatja azt is, hogyan lehet futtatható programot készíteni.

Hello World!

HelloWorld.java

 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
10
11
12
13
14
15
16
17
/**
 * A szokásos 'Hello World!' program. Minden programozási nyelven 'kötelező'
 * egyszer megírni.
 *
 * @author Ákos Kiss
 */
public class HelloWorld {
  /**
   * A főprogram.
   *
   * @param args a parancssori paraméterek. Nem használjuk őket.
   */
  public static void main(String[] args) {
    // kiíras a konzolra
    System.out.println("Hello World!");
  }
}

Parancssori argumentumok kezelése

Parancssori argumentumok kiíratása

Írj egy Java programot, ami a kapott parancssori argumentumait kiírja a konzolra!

Parancssori argumentumok kiíratása

Argumentumok.java

1
2
3
4
5
6
7
8
public class Argumentumok {
  public static void main(String[] args) {
    for(int i = 0; i < args.length ; ++i) {
      System.out.print(i);
      System.out.println(":" + args[i]);
    }
  }
}

Tömbműveletek, átalakítások

Minimum és maximum kiválasztása

Parancssoron kapott egész számok közül válaszd ki a legkisebbet, legnagyobbat.

Átlag kiszámítása

Határozd meg a parancssorban kapott valós számok átlagát.


Utolsó frissítés: 2022-03-04 08:24:04