Kihagyás

Nyulacska

A feladat egy Nyulacska alkalmazás megírása, ahol két játékos tud egymás ellen játszani.

A program minimális elvárásai (asztali vagy web)

  • A sakktábla és a figurák kirajzolása
  • A parti elején a bábuk a kezdő állapotba kerülnek
  • Lépések szabályosságának ellenőrzése
  • A partinak ,,vége":
    • A fekete akkor nyer, ha sikerül a fehéret körbe vennie, hogy az sehová ne tudjon lépni. A fehér akkor nyer, ha eléri a fekete alapsorát.
    • Valamelyik fél feladhatja, ilyenkor automatikusan a másik fél nyert
    • Az egyik fél döntetlent ajánl, és a másik ezt elfogadja

További kötelező funkcionalitások

  • A játékosok megadhatják a nevüket
  • A lépések megadására többféle megoldás közül választhat a fejlesztő, például:
    • A játékos egérrel kijelöli, hogy melyik mezőről melyik mezőre lép
    • Beviteli mezőben megadja, honnan hova lép
  • A partit el lehessen menteni egy adatbázisba
    • A játékosok nevét és az eredményt el kell tárolni
  • Ki lehessen listázni, hogy ki kivel játszott, és mi lett az eredménye (asztali és web)
  • Lehessen keresni az elmentett partik között (asztali és web)
    • Név, eredmény, dátum, ... alapján
    • Le lehessen játszani a partit

Opcionális követelmények

  • Be lehessen tölteni és le lehessen játszani
    • Lépésről lépésre meg lehessen nézni a partit
  • A rendszer biztosítsa a sakkóra használatát
    • Be lehessen állítani, hogy hány perces a parti, és minden lépésnél automatikusan váltson is át

Utolsó frissítés: 2021-02-23 10:01:48