Kihagyás

1010 !

A feladat a 1010! játék megvalósítása grafikusan. A játék egy tízszer tízes mezőn játszódik, ahova a játékosnak különböző elemeket kell lepakolnia. A játékos egyszerre 3 darab elemet kap, és ezeket az elemeket kell elhelyezze a 10x10-es pályán, amennyiben talál helyet nekik. Ha a játékos nem tudja lerakni az elemeket, akkor veszített. Amennyiben sikerült leraknia a kapott 3 elemet, újabb 3 elemet kap, amiket el kell helyezzen a felületen. A kapott elemek formája és nagysága véletlenszerű.

GUI

  • A 10x10-es tábla kirajzolása
  • A 3 következő elem kirajzolása a felhasználónak
  • Ha a felhasználó lerak egy elemet, az elem megjelenítése a táblán
  • Csak üres pontra lehet elemet helyezni, ha már az adott négyzet foglalt, ne tudjon a felhasználó elemet elhelyezni rá
  • Ha egy sor vagy oszlop betelik, töröljük a foglaltságot a négyzetekről

Rendelkezésre álló elemek, amiket kezelni kell

Elemek

A játékos a következő szempontok szerint kap pontokat

  • Minden elhelyezett elem után annyi pontot kap, ahány négyzetből áll az adott elem
  • Egy sor vagy oszlop felszabadulásakor a játékos +10 pontot kap

További funkcionalitások

  • A felhasználó 3x kitörölhet 1-1 sort vagy oszlopot, ha segítségre van szüksége, ez 50 pontjába kerül
  • A felhasználó 3x kérhet másik 3 elemet a kapottak helyett, ha szüksége van rá, ez szintén 50 pontjába kerül
  • A játékos veszít, ha már nincs hova lerakja az elemeket és az összes segítsége elfogyott (vagy van még segítsége, de nincs rá pontja, hogy "megvegye")

Jelzések a felhasználó felé

  • Sikeres sor- és oszlop törléskor a felhasználó kapjon üzenetet (valamilyen formában)
  • Segítségek felhasználásakor szintén kapjon valamilyen visszajelzést a történtekről
  • Vereség esetén írjuk ki a felhasználó elért pontjait, illetve jelezzük a játék végét
  • Egyéni rekord megdöntésekor tájékoztassuk a felhasználót.

Adatok kezelése

Minden játék végén mentsük el az adott felhasználó nevét és elért pontjait. Legyen egy mindenki által elérhető ranglista, amiben a top 10 játékos szerepel.

Megvalósítás

A ranglista elérhető legyen mind asztali, mind webes alkalmazásban. A játék vagy asztali vagy webes alkalmazás legyen.


Utolsó frissítés: 2021-02-22 23:08:26